Lankomumas

Straipsnių peržiūros
379944

“SNIEGO GNIŪŽTĖ” , KAUNO RAJONAS- 2015 VILKIJOJE

Kauno rajono visuomenės sveikatos biuras spalio 24–28 dienomis Vilkijos žemės ūkio mokykloje surengė jau tradicija tampančią vyresniojo mokyk­linio amžiaus 9–12 klasių mokinių psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo pro­filaktikai skirtą stovyklą „Sniego gniūžtė“ Kauno rajonas 2015.

Stovykla „Sniego gniūžtė“ vykdoma jau ketveri metai iš eilės. Kadangi bendradar­biaujama su Lietuvos sveikatos psichologų sąjunga, užtikrinamas efektyvių, mokslu grįstų poveikio priemonių integravi­mas į stovyklos programą. Stovyklautojų apgyvendinimu ir maitinimu rūpinasi Vilkijos žemės ūkio mokyklos darbuo­tojai, džiaugiamės mokyklos person­alo gebėjimu užtikrinti geras darbo ir gyvenimo sąlygas stovyklos dalyviams ir vadovams.

Stovyklos dalyviai tobulino savo ben­dravimo įgūdžius, gilino žinias apie psichoaktyviųjų medžiagų nevartojimą, mokydamiesi iš daugiau patirties sukaupusių, tačiau jaunatviško en­ergingumo nepraradusių, sveikatos psichologijos magistrantūros studentų, stovykloje bent keletą kartų dalyvavusių savo bendraamžių.

Stovyklą sudaro keletas esminių elementų: pirmas – pasirengimas. Pasirengimas vyko spalio 24–25 dieno­mis. Šiomis dienomis stovyklos persona­las – grupių vadovai – studentai, grupių vadoviukai – mokiniai, buvo mokomi naudotis stovyklos metodine medžiaga, t. y. vesti stovyklos dalyviams programoje numatytas pratybas.

Spalio 28 d. atvyko 76 Kauno ra­jono mokiniai. Jie įvadiniame seminare buvo supažindinti su stovyklos tikslais, vertybėmis ir taisyklėmis. Pristatyta stovyklos programa, kurią sudarė praty­bos mažose grupelėse, seminarai, kita malonų bendravimą skatinanti veikla: konkursai, vaidinimai, draugiškų apsikabinimų žaidimai, kasdieną malo­niai nustebinantys slaptų draugų, šiltų palinkėjimų ir kiti teigiamas emocijas ku­riantys dalykai.

Mokiniai atsitiktine tvarka buvo suskirstyti į mažas grupeles, kuriose pra­leido didumą stovyklos laiko, vadovaujami mokinio ir studento poros. Tokia pačia tvarka stovyklos dalyviai buvo paskirstyti į kambarius, kuriuose gyveno. Viso to esmė – skatinti anksčiau nepažįstamų stovyklos dalyvių bendravimą, sudaryti sąlygas praktiškai išmėginti naujai įgytas žinias.

Mažose grupėse mokiniai įsitraukė į metodikoje numatytos veiklos sritis, kurios moko geriau pažinti save, susibičiuliauti su nepažįstamais grupelės nariais, diskutuoti rūpimais klausimais.

Stovyklos metu mokiniai daly­vavo trijuose seminaruose, kur mokėsi veiksmingai spręsti konfliktus, stiprino pasitikėjimą savimi, mokėsi atsisakyti vartoti psichoaktyviąsias medžiagas, sužinojo apie šių medžiagų vartojimo žalą. Stovyklos metu mokiniai išmoko vesti psichoaktyvių medžiagų vartojimo profilaktikos pratybas savo mokyklos penktų klasių mokiniams. Tai 5 klasių mokiniams skirtas tęstinis stovyklos komponentas, pristatantis stovykloje sukauptą patirtį jauniesiems stovyklos dalyvių kolegoms, skatinantis juos dar ankstyvoje paauglystėje pasirinkti sveiką gyvenseną.

Kasmet stovyklos efektyvumas ver­tinamas ir objektyviais metodais, t. y. dalyvių apklausa. Ji rodo ne tik pasitenkinimą stovykloje praleistu laiku, bet ir mažėjantį polinkį vartoti psichoaktyviąsias medžiagas. Tikime, kad ši stovykla padeda kurti geresnę ra­jono gyventojų ateities sveikatą.

Inf. Kauno rajono visuomenės sveikatos biuro spalio mėnesio naujienlaiškis